ΔΙΑΦΟΡΑ

               Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας!
         
Σε ελεύθερη μετάφραση: Να φοβάσαι τους μεγάλους βαθμούς,  αν νιώθεις ότι δεν τους αξίζεις.



Μια γελοιογραφία, όλα τα λεφτά!!  (οι συνέπειες μιας απεργίας)




(Από το βιβλίο ΑΛΓΕΒΡΑ, του Νείλου Σακελλαρίου 1966)

********************************************************************************
Μπορείς να το διαβάσεις;
Σνφμύωα με μια έυρενα στο Πισήναπιμετο του Κμτρπιαιζ,
δεν πεαίζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τοθοττεμετενα τα γταμάμρα μσέα αε μιο
λξεη, αεκρί το πώτρο κοι το ταελείτυο γάμρμα να ενιαι στη στωσή
 θσέη. Τα υλοπιόπα μροπαϋν να ενιαι σε τχίυεας θιέεσς κοι μροπετίε να
δαβαιάεστε τις λιεξές χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις
εκέγλφοας δεν δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά την λξέη σαν σνύλοο.
Φανταστικό ε;



*********************************************************************************
Κάθε χρόνο την τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα δεν έκανα μάθημα.
Οι ώρες περνούσαν ευχάριστα με διάφορα αστεία, ερωτήσεις ευφυίας,
τεστ, ανέκδοτα. Πάρτε μια ιδέα από αυτά:

(Για να δείτε την απάντηση ...τσεκάρετε με το ποντίκι πάνω στην παρένθεση)

1) Μία ουσία βρίσκεται σε ένα μπουκάλι και διπλασιάζεται σε όγκο κάθε μέρα. Αν γεμίσει
    το μπουκάλι σε 30 ημέρες, σε πόσες ημέρες θα έχει γεμίσει το μισό;                       (29)

2) Ένα νούφαρο διπλασιάζεται σε εμβαδόν και καλύπτει μια λίμνη σε 30 ημέρες. Δύο νούφαρα σε 
    πόσες ημέρες θα την καλύψουν;                                                                              (παρόμοιο)

3) Ένας άραβας είχε τρεις γιους και 17 καμήλες. Στη διαθήκη του άφησε στον πρώτο
    το 1/2 της περιουσίας, στον δεύτερο το 1/3 και στον μικρό το 1/9.
    Πώς μοίρασαν το παιδιά τις καμήλες;
                                 (Έδωσε ο δικαστής μια από τις δικές του τις μοίρασε και ...την ξαναπήρε!)
    Μπορείτε να βρείτε το λάθος; (το άθροισμα των κλασμάτων πρέπει να δίνει 1)

4) Ένα σαλιγκάρι ανεβαίνει από πηγάδι βάθους 10 μέτρων. Την ημέρα ανεβαίνει 3 μέτρα και το 
    βράδυ γλιστράει 2 μέτρα. Σε πόσες μέρες θα ανεβεί το πηγάδι;                                            (7)

5) Με 10 γόπες (αποτσίγαρα) ένας φουκαράς πόσα τσιγάρα θα φτιάξει αν για ένα τσιγάρο 
   απαιτούνται  3 γόπες;                                                                                                               (5)

6) Έχουμε 9 όμοιες σφαίρες και η μία ζυγίζει λιγότερο. Με 2 ζυγίσματα πως θα την βρούμε;
                                                                                                           (τις ζυγίζουμε τρεις- τρεις)

7) Ένα μυρμήγκι διατρέχει με την ίδια ταχύτητα τις δύο πλευρές ισοπλεύρου τριγώνου σε 1 ώρα και 
    20 λεπτά ενώ την τρίτη πλευρά σε 80 λεπτά. Γιατί;                             (1 ώρα +20 λεπτά=80 λεπτά)

8) Κρατάει ένας κρυφά στο ένα χέρι 1€ και στο άλλο 50 λεπτά. Βρίσκουμε σε ποιο χέρι έχει το 
   αντίστοιχο ποσό. (Τον βάζουμε να πολλαπλασιάσει την αξία του επί π.χ. 17 (καθυστερεί στα 50
    επί   17)

9) Δέκα σακιά περιέχουν λίρες, που ζυγίζουν 10gr αλλά το ένα περιέχει κάλπικες που ζυγίζουν 8gr. 
    Πώς θα βρούμε το σακί με τις κάλπικες;              (Παίρνουμε 1 από το πρώτο, 2 από το δεύτερο..)

10) Κάποιος έκλεψε μήλα από το παλάτι του βασιλιά και τον συνέλαβαν με την σειρά 4 φρουροί. Ο 
     καθένας του ζητούσε "τα μισά μήλα και μισό". Όταν έφυγε είχε 1 μήλο. Πόσα είχε κλέψει;     (31)

11) Απάντησε γρήγορα!!
       Πες ένα ζώο της ζούγκλας!
       Πες ένα χρώμα!
       Πες έναν τριψήφιο με ίδια ψηφία!  
 (Οι περισσότεροι απαντούν: Λιοντάρι- κόκκινο- 333)

Ερωτήσεις
Πώς λέγεται η Μαρία που κρατάει άνθη;          (Μαριάνθη)
Πώς λέγεται αυτή που γέννησε τρίδυμα;          (Γεννήτρια)
Πώς λέγονται τα παιδιά του γουρουνιού;          (Χειροπέδες)
Πώς λέγεται το αυτοκίνητο στο βουνό;             (Κάρβουνο)
Πώς λέγεται αυτός που έχει δύο μάτια;            (Διπλωμάτης)
Πώς λέγεται το αυτοκίνητο πάνω σε γραμμές;  (Καρολάιν)
Πώς λέγονται τα αυτοκίνητα που είναι ίδια;      (Καρύδια)
Πώς λέγεται το αυτόματο αυτοκίνητο;              (Καρώτο)
Πώς λέγεται η βρύση τού θείου;                       (Βάνα Μπάρμπα)
Πώς λέγονται τα παιδιά του Ηλία;                     (Ηλιόσποροι)
Πώς λέγονται ο θείος του Ηλία;                        (Ηλίθιος)
Πώς λέγεται η άκρη του τυριού;                       (Ακρωτήρι)
Πώς λέγεται αυτός που βαράει ένα γαϊδούρι;   (Βαρόνος)
Πώς λέγεται αυτός που φτύνει στη γη;             (Γύφτος)
Πώς λέγεται η γυναίκα του Μιχάλη;                 (Μοιχαλίδα)
Πώς λέγεται ο κόκορας που φτάνει στην άκρη του γκρεμού αλλά τελικά δεν πηδάει; (Κότα)
Πώς λέγονται οι Μακεδόνες που ψήνουν μπριζόλες;   (Θρακομακεδόνες)
Πώς λέγεται η ξαδέρφη του Φιντέλ Κάστρο;                (Φυλιώ Πυργάκη)
Πώς λέγεται η γυναίκα του Άγιου Βασίλη;                    (Mairy Christmas)
Πώς λέγεται μια φάλαινα Όρκα με μαγιό;                     (Μαγιόρκα)
Πώς λέγονται οι κάτοικοι της Κούβας;                          (Κουβάδες)
Πώς λέγεται το όπλο του Μήτσου;                                (Μίτσιγκαν)
Πώς λέγονται 2 ξανθές που παίζουν κρυφτό;                (Αγνοούμενες)
Πώς λέγεται η Ρουμάνα Γιατρός;                                   (ΣτοΙΚα Δούλευα)
Πώς λέγεται η Ρουμάνα πλαστική χειρούργος;             (Ταυτιά Νασούκοβα)
Πώς λέγεται η Ρωσίδα μανάβισσα;                               (Ταμίλα Παζάρεβα)
Πώς λέγεται ο Αλβανός γιατρός;                                  (Dr. Alban)
Πώς λέγεται ο Άραβας ταξιτζής;                                   (Ομάρ Ταρίφ)
Πώς λέγεται ο Ιάπωνας ουρολόγος;                              (Κίταμου Ταούρα)
Πώς λέγεται ο Ισπανός ξυλουργός;                               (Σανίδες Εγκάρσια Κομμένες)
Πώς λέγεται ο Ιταλός ξυλουργός;                                 (Covi Kadroni)
Πώς λέγεται ο Κινέζος δικηγόρος;                                (Λι Κουρέζο)
Πώς λέγεται ο Κινέζος πυροσβέστης;                          (Κατακάικα)
Πώς λέγεται ο Λατινοαμερικάνος ιδιοκτήτης μπαρ;     (Carlos Ehobar)
Πώς λέγεται ο Νικαραγουανος τεμπέλης;                     (Santinista Pouho)
Πώς λέγεται ο Ρουμάνος ορθοπεδικός;                         (Κάκοσι Μηνίσκου)
Πώς λέγεται στα ισπανικά ο φοβητσιάρης;                   (Αντόνιο Εκλασαμέντες)
Πώς λέγεται το αβγό που στολίζεται και βάφεται για να βγει;  (Θαβγό)

Πως είναι το αντίθετο του πείθω;                                                (Μπροθτά)
Ποιο είναι το αντίθετο του 2;                                                      (ανατέλω)
Ποιο είναι το αντίθετο του κεφτές;                                             ( και δεν φταις)
Ποιο είναι το αντίθετο του "αρνάκι άσπρο και παχύ της μάνας του καμάρι;"
                                          ("λύκος μαύρος κι αχαμνός, του πατέρα του ο καημός")

Πώς λέγεται στα Τούρκικα:
Η χειροβομβίδα;               (Μπουμ κιοφτες)
Η τηλεόραση;                   (Μπανιστιρ ντουλάπ)
Ο παιδίατρος;                   (Τσογλάν ντοκτόρ)
Ο κτηνίατρος;                   (Χαιβάν ντοκτορ)
Το ραδιόφωνο;                 (Αμανέ ντουλάπ)
Το σχολείο;                      (Τσογλάν μαντρί)
Το ασανσέρ;                     (Ντουλάπ σούρτα φέρτα)
Το νεκροταφείο;               (Ψοφίμ μπαχτσέ)
Το μοτοσακό;                   (Γκαν γκαν μαραφέτ)
Το τανκ;                            (Τσαμπουκαλί τρακτέρ)
Το πασατέμπο;                 (Τσίκι τσίκι φτου)
Η βροχή;                           (Αλάχ πι-πι)
Ο δάσκαλος;                    (Tσογλάν αγά)
Το ελικόπτερο;                 (Σαματά κουνούπ)
Το σουτιέν;                       (Μαστάρ ντορβάς)
Ο παντρεμένος;                (Μπουνταλά χαλκά)
Η πεταλούδα;                    (εμπριμέ κουνούπ)
Το κουτί παραπόνων;        (Αϊσιχτίρ ντουλάπ)

Αριθμητικά
Με 8 οχτάρια να βρείτε 1000                                                      (888+88+8+8+8=1000)
Με 9 εννιάρια να βρείτε 1000                                                     (999/999+999=1000)
Με 4 τεσσάρια να βρείτε 20                                                        (4/4+4)∙4=20)

Απίθανα
1) Τί βάζουμε στην τοστιέρα;                                                                   (Ψωμί)
2) Σε αγώνα δρόμου αν προσπεράσεις τον δεύτερο τι θα είσαι;             (δεύτερος)
3) Σε αγώνα δρόμου αν προσπεράσεις τον τελευταίο τι θα είσαι;           (δεν γίνεται)
4) Πόσες σκυτάλες αλλάζουν οι αθλητές στην σκυταλοδρομία 4x100;  (Μία)
5) Ο πατέρας της Μαρίας έχει τέσσερεις κόρες: Την Κική, την Κοκό, την Κακά και την;    (Μαρία)
6) Οδηγείς ένα λεωφορείο. Στην πρώτη στάση ανεβαίνουν 17 κατεβαίνουν 6. Στην επόμενη 
    ανεβαίνουν 4 κατεβαίνουν 2, ανεβαίνουν 17 κατεβαίνουν 6. Στην επόμενη ανεβαίνουν 16 
    κατεβαίνουν 4, Στην επόμενη ανεβαίνουν 5 κατεβαίνουν 3. Πώς λένε τον οδηγό;     (εσύ είσαι)


Σε ποιόν θέλεις να μοιάσεις;
1) Αϊνστάιν                              Βάλε έναν αριθμό από 1 έως 9
2) Βίσση                                  Πολλαπλασίασε επί 3
3) Καραγκιόζης                       Πρόσθεσε 3 και ξαναπολλαπλασίασε επί 3
4) Ρονάλντο                             Πρόσθεσε τα ψηφία
5) Αλεξανδράτου                    ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΟΙΑΣΕΙΣ;  (έχεις αντίρρηση;)
6) Βανδή
7) Μενεγάκη
8) Σαμαράς
9) Σολδάτος
10) Ομπάμα

Κουφά
Πως θα βάλουμε μια καμηλοπάρδαλη στο ψυγείο; 
(Θα ανοίξουμε την πόρτα και θα μπει)

Πως θα βάλουμε έναν ελέφαντα στο ψυγείο; 
 (Θα βγάλουμε την καμηλοπάρδαλη και θα  βάλουμε τον ελέφαντα ...)

Ο Βασιλιάς των ζώων καλεί σε σύσκεψη όλα τα ζώα. Ποιο λείπει; 
 (Μα ο ελέφαντας. Είναι στο ψυγείο )

Πρέπει να διασχίσετε ένα ποτάμι γεμάτο κροκόδειλους κολυμπώντας .Πώς;
(Άφοβα! Οι κροκόδειλοι είναι στη σύσκεψη!)


Γιατί πηγαίνουν οι μέλισσες στον πύργο της Πίζας;  (Γιατί έχει ...γύρη!)
Γιατί όλοι πάνε στον πύργο του Άιφελ;  (Γιατί στον πύργο της Πίζας έχει μέλισσες)

Τα κινέζικα αρκουδάκια "ΠΑΝΤΑ" στα αγγλικά λέγονται "ΑLWAYS"?
Ο ΤΕΝ-ΤΕΝ δε θα έπρεπε να λέγεται TWENTY?


Αφηρημένη τέχνη
Τί παριστάνει αυτό; (σαρώστε με το ποντίκι ανάμεσα στις παρενθέσεις)




(Ένα ελεφαντάκι...ανάσκελα)









(Μία καμηλοπάρδαλη έξω από το παράθυρο)














(Κάποιος διαβάζει εφημερίδα)















(Μια...προπολεμική γιαγιά σκυμμένη)










(Δύο φαλακροί και ένας παπάς πίσω από
έναν τοίχο)








(Ένα...χαμένο κορμί.)













(Ένας Μεξικανός κοιμάται (τον βλέπουμε από πάνω)







(Ένας Μεξικανός κάνει ποδήλατο (τον βλέπουμε από πάνω)







(Ένας Μεξικανός κάνει...τσίσα. (τον βλέπουμε από πάνω)














(Τρεις Μεξικανοί κάνουν...τσίσα. Ο ένας λέει αστεία και οι 
άλλοι  δύο γελάνε )












(Κάποιος ψάχνει το...σαπούνι στη μπανιέρα.)















(Μια...γάτα πίσω από ένα δέντρο)









(Η...Τζούλια πίσω από ένα δέντρο.)















*********************************************************************************
Όταν έρχονταν οι γονείς των μαθητών της Α τάξης για να πάρουν τους βαθμούς του α' τριμήνου τους έδινα τις παρακάτω συμβουλές του παιδαγωγού dr. ΝΤΡΑΙΚΩΡΣ ΡΟΥΝΤΟΛΦ                                          


                                              Μαμά µου μην ξεχνάς!!

1. Μη µε παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πώς δεν πρέπει να µου δίνεις πάντα ότι σού ζητώ, Σε
δοκιμάζω μονάχα για να δω.

2. Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί µου. Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη  
    σιγουριά.

3. Μη µε κάνεις να νιώθω μικρότερος από ότι είμαι. Αυτό µε σπρώχνει να παριστάνω καμιά  
    φορά τον "σπουδαίο".

4. Μη µου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο  
    αυτά πού θα µου πεις αν µου μιλήσεις ήρεμα µία στιγμή πού θα είμαστε οι δυο µας.

5. Μη µου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη µου είναι αµαρτήµατα. Μπερδεύονται έτσι  
     μέσα µου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

6. Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω "δεν σε χωνεύω''. Δεν απευθύνομαι σε σένα άλλα  
    στη δύναμη πού έχεις να µου εναντιώνεσαι.

7. Μη µε προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.

8. Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες µου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα-ίσα  
    για να κερδίσω την προσοχή πού ζητούσα.

9. Μη µού κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό µου  
    κάνοντας τον κουφό.

10. Μη µου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.

11. Μην υπερτιμάς την τιμιότητα µου. Συχνά οι απειλές σου µε σπρώχνουν στην ψευτιά.

12. Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και µε κάνεις να χάνω την
      πίστη µου σε σένα

13. Μη µε αγνοείς όταν σού κάνω ερωτήσεις. Αν κάνεις κάτι τέτοιο, θα ανακαλύψεις πώς θα  
     αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες µου από άλλες πηγές.

14. Μην προσπαθείς να µε κάνεις να πιστέψω πώς είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι σοκ για µένα  
    όταν ανακαλύπτω πώς δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

15. Μη διανοηθείς ποτέ πώς θα πέσει ή υπόληψη σου αν µου ζητήσεις συγνώμη. Μια τίμια  
    αναγνώριση ενός λάθους σου µου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντι σου.

16. Μην ξεχνάς πώς µου αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σε  
    παρακαλώ παραδέξου το.

17. Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. θα πρέπει να σού είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο  
    βήμα µε µένα, αλλά προσπάθησε, σε παρακαλώ.

18. Μην ξεχνάς πώς δεν θα μπορέσω ν’ αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη.
    Αυτό όμως δεν χρειάζεται να στο πω, έτσι δεν είναι; ..

                                                     Εύχομαι Καλή πρόοδο στα παιδιά σας

                                                              Σολδάτος Χαράλαμπος

 ****************************************************************************** 
 Κάθε χρόνο την τελευταία μέρα αποχαιρετούσα τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου με το 
παρακάτω κείμενο.
 
Εάν μιλώ όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη είμαι σαν το χάλκινο όργανο πού δίνει ήχους ή τύμπανο πού βγάζει κρότους. 
Και εάν μπορώ να προφητεύω και να γνωρίζω τα πάντα και εάν έχω τόσην πίστη, ώστε να μετακινώ βουνά, αλλά δεν έχω αγάπη δεν είμαι τίποτε.
Και εάν μοιράσω σε ελεημοσύνες όλη μου την περιουσία, και εάν παραδώσω το σώμα μου δια να καεί αλλά δεν έχω αγάπη, καμιάν ωφέλεια δεν έχω. 
Η αγάπη είναι μακρόθυμη, είναι γεμάτη από ευμένεια, ή αγάπη δεν είναι ζηλότυπη, ή αγάπη δεν καυχάται, δεν είναι υπερήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δεν ζητεί το συμφέρον της, δεν ερεθίζεται, δεν λογαριάζει το κακό, δεν χαίρεται δια το κακό, άλλα συγχαίρει εις την αλήθεια,
Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, ελπίζει για το κάθε τι, υπομένει το κάθε τι.
Ή αγάπη ποτέ δεν θα παύση να υπάρχει.
   
    
             Σήμερα τελειώνει μια συνεργασία, που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια, ανάμεσα σε σας και εμένα με σκοπό να σας φέρει πιο κοντά  στον κόσμο των μαθηματικών. Στα τρία αυτά χρόνια μοναδικός μου σκοπός ήταν να μάθετε, να μάθετε,...
            Χρησιμοποίησα πολλούς τρόπους για να το καταφέρω. Ίσως η συμπεριφορά μου να σας στεναχωρούσε. Αν είχα δίκιο, ξεχάστε το, αν είχα άδικο συγχωρήστε με. Λίγο η χαμηλή βαθμολογία, λίγο η...μουρμούρα μου να χαλούσε σε μερικούς τη διάθεση. Όλα ήταν στο πρόγραμμα. Συνειδητά δεν αδίκησα κανέναν. Ήθελα με τον τρόπο αυτό να σας δείξω ότι στη ζωή τίποτε δεν χαρίζεται, όλα κατακτώνται. Η χαμηλή βαθμολογία ήταν ένα κίνητρο για περισσότερη δουλειά. Ποιος σας είπε ότι τα μεγάλα ονόματα του ποδοσφαίρου ή του μπάσκετ  - που πολλοί από σας θαυμάζετε- δεν θυσίασαν ένα κομμάτι της ζωής τους μέσα στον αγωνιστικό χώρο;
Εάν πέτυχε αυτή η συνεργασία θα φανεί στα επόμενα χρόνια από τον δρόμο που θα διαλέξει ο καθένας σας. Δυστυχώς ο δρόμος αυτός δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Σας περιμένουν εμπόδια, ατυχίες, απογοητεύσεις, αλλά και χαρές. Με την οικονομική κρίση που υπάρχει στη χώρα μας ανατράπηκαν ΟΛΑ!! Περιζήτητες δουλειές έγιναν απρόσιτες. Ο ...καταραμένος ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι το άλλοθι για να απολύονται εργαζόμενοι. Οι δουλειές γραφείου ή μια θέση στο Δημόσιο θα είναι για τους εκλεκτούς. Άρα για σας έμειναν τα δύσκολα. Μην το βάλετε κάτω. Πρέπει να παλέψετε. Γίνετε εσείς οι εκλεκτοί. Αν σαν μαθητές είσαστε καλοί, τότε και σαν επαγγελματίες θα είστε επίσης καλοί. Τα μαθητικά χρόνια καθορίζουν σε μεγάλο ποσοστό την ποιότητα ζωής του καθενός.    
           Ο τελευταίος που θα σας καθοδηγούσε στο επάγγελμα που θα ακολουθήσετε είμαι εγώ. Επιτρέψτε μου όμως μια συμβουλή. Όσοι από σας δεν έχετε ζήλο στη μόρφωση δεν σημαίνει ότι είστε αποτυχημένοι. Απλώς έχετε άλλα ενδιαφέροντα. Επιλέξτε λοιπόν να εξασκήσετε μια τέχνη. Το μέλλον ανήκει στους τεχνίτες. Αν κοιτάξετε γύρω σας θα δείτε ότι υπάρχουν δουλειές άνετες σε περιβάλλον ευχάριστο και δουλειές με κούραση, έξω στο χιόνι ή στον καύσωνα. Εγώ προσπάθησα να σας πείσω για την καλύτερη.  
Μετά τον αγώνα έρχεται η νίκη. Και είναι γλυκιά. Η ζωή σας περιμένει να την χαρείτε. Η κοινωνία σας περιμένει να βάλετε κι εσείς ένα λιθαράκι για να γίνει καλύτερη, με σωστότερους πολίτες. "Ζηλούτε τα χαρίσματα τα κρείττονα", (να ζηλεύετε τα ανώτερα χαρίσματα) λέγει ο Απόστολος Παύλος.                           
                  Βάλτε ψηλά τον πήχυ για να πετύχετε και θα τα καταφέρετε.
                  Με τις παραινέσεις του Αποστόλου σας αποχαιρετώ και σας εύχομαι:
                                                                      Καλό δρόμο!!

                                                              Σολδάτος Χαράλαμπος


*********************************************************************************
Μια ξεχασμένη συνέντευξη στους μαθητές μου το 1996
Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την προτίμηση σας να µου πάρετε συνέντευξη, και να σας συγχαρώ για την έκδοση της εφημερίδας σας.
Είναι μια όαση μέσα  στην πολιτιστική έρημο που κυριαρχεί στην περιοχή µας και στο σχολείο µας ειδικότερα.
Δυστυχώς εσείς, οι σημερινοί μαθητές έχετε τόσες ελευθερίες τόση δημοκρατία που την καταναλώνεται στο να ζητάτε ... εκδρομή και µόνο. Ποτέ ή σπάνια κυκλοφορεί κάποια εφημερίδα όπως αυτή εδώ. Πού είναι οι εκθέσεις ζωγραφικής, οι εκθέσεις βιβλίων, η προβολή μιας ταινίας, η επίσκεψη σε ένα μουσείο ή κάτι άλλο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της πολιτιστικής κίνησης του σχολείου µας; Αν και βρισκόμαστε στο δεύτερο μισό της σχολικής χρονιάς δεν είναι αργά η εφημερίδα αυτή να γίνει το βήμα απ' όπου θα ακούγονται διάφορες απόψεις, θα ενημερώνεται ο κόσμος για ότι συμβαίνει στο σχολείο, θα θίγονται τα "κακώς κείμενα". Να γίνει μια εφημερίδα που θα εκδίδεται από γενιά σε γενιά με πλούσιο υλικό, όχι τόσο για να μαζευτούν χρήματα όσο για να μαθαίνουν όλοι τι γίνεται στο σχολείο. Να διανεμηθεί στους άρχοντες του τόπου, στους συλλόγους και άλλους φορείς για να έχουν μια πιο στενή επαφή με το σχολείο και όχι μόνο την ημέρα του αγιασμού.

• Ερ: Τι σας ώθησε στο να ασχοληθείτε με το επάγγελμα του καθηγητή;
• Απ: Αν μου έλεγε κάποιος όταν ήμουν μικρός ότι θα γινόμουν καθηγητής και μάλιστα μαθηματικός θα πίστευα ότι σίγουρα ... την ψώνισε. Η αγάπη μου για τα μαθηματικά καθυστέρησε λίγο αφού ταλαιπωρήθηκα εξ αιτίας τους τα πρώτα γυμνασιακά μου χρόνια. Στην Β' Λυκείου ανακάλυψα την μαγεία που κρύβουν και τότε ... την ψώνισα εγώ. Έπεσα με τα μούτρα σε κάθε μαθηματικό έντυπο που κυκλοφορούσε και δεν χόρταινα. Την εποχή αυτή ζήτησαν την βοήθεια μου μερικά παιδάκια του Δημοτικού. Τότε έγινε η πρώτη μου επαφή με το επάγγελμα του μαθηματικού. Όλα τα άλλα ήλθαν μόνα τους. Μου άρεσε να δίνω σε άλλους αυτά που ήξερα εγώ και να μην τα κρατάω για τον εαυτό μου. Στις προτιμήσεις μου στις Πανελλήνιες εξετάσεις πρώτη θέση είχαν οι μαθηματικές σχολές. Έτσι βρέθηκα να ... το παίζω καθηγητής. Αν είμαι πράγματι, το αφήνω σε σας.

• Ερ: Είστε ευχαριστημένος με τον τρόπο που γίνεται το μάθημα μέσα στην τάξη;
• Απ: Σε γενικές γραμμές ναι. Τα παιδιά της ευρύτερης περιοχής του Αμυνταίου είναι πολύ καλά παιδιά, και αυτό οφείλεται στις παιδαγωγικές αρχές που έχουν πάρει από το οικογενειακό περιβάλλον. Η συμπεριφορά τους γενικά είναι άψογη και αν από μερικά λείπει κάποια στοιχειώδης ευγένεια, πιστεύω ότι οφείλεται στο αίσθημα συστολής που νοιώθουν απέναντι στον καθηγητή τους παρά σε οτιδήποτε άλλο.

• Ερ: Μήπως αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με τους μαθητές σας;
• Απ: Κατηγορηματικά λέω όχι. Ίσως έχουν οι μαθητές πρόβλημα με μένα. Υπάρχει όμως κάτι που με στεναχωρεί και με προβληματίζει. Ένα ποσοστό των μαθητών, σημαντικό θα έλεγα, έχει μικρή επίδοση και απόδοση στο μάθημα μου. Πολλές φορές σκέφτομαι τι είναι αυτό που απωθεί αυτούς τους μαθητές από την μαθηματική παιδεία. Φταίει το διδακτικό βιβλίο, φταίει το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, φταίει η ... ταπεινότητα μου, η τηλεόραση, το παιγνίδι, η τεμπελιά ή όλα μαζί; Να μια ευκαιρία για να συζητήσουμε. Να οργανώσετε μια συζήτηση γύρω από την ανεπάρκεια των μαθητών όσο αφορά την απόδοσή τους.

• Ερ: Τι θα μπορούσε να κάνει το μάθημα σας πιο ευχάριστο;                        
• Απ: Καταρχήν το όμορφο περιβάλλον. Μια καθαρή αίθουσα, λειτουργική, σε προδιαθέτει για ένα ευχάριστο μάθημα. Τα συνθήματα, τα στιχάκια, οι καρδούλες, τα "LOVΕ FOR EVER" ή "ΑΝΤΩΝΗΣ - ΡΟΥΛΗΣ ΦΙΛΕΣ ΠΑ ΠΑΝΤΑ" γραμμένα στα θρανία ή τους τοίχους, τα άσεμνα σχέδια, τα σκουπίδια που μπερδεύονται στα πόδια σου ή στριμωγμένα στο καλοριφέρ, σε μπερδεύουν αν μπήκες σε αίθουσα διδασκαλίας ή σε.. . αχούρι. Μερικές αίθουσες όμως δεν σε μπερδεύουν καθόλου. Είναι πράγματι αχούρια.

• Ερ: Πιστεύετε ότι υπάρχει σεβασμός των μαθητών απέναντι στους καθηγητές;
• Απ: Δεν μου αρέσει η λέξη σεβασμός. Δεν θέλω να με σέβονται οι μαθητές μου. Θα ένοιωθα σαν παππούς ή ... αρχιμανδρίτης. Προτιμώ να με εκτιμούν και να με αντιμετωπίζουν σαν φίλο τους Μια φιλική σχέση φέρνει πιο κοντά τον καθηγητή με τον μαθητή και η μετάδοση των γνώσεων γίνεται ευκολότερα. Αν τώρα υπάρχουν κάποια κρούσματα με ζωηρούς μαθητές πιστεύω ότι οφείλονται στην εφηβεία ή στην ... μαγκιά για εντυπωσιασμό. Δεν αρνούμαι δε ότι κάποιες εκρήξεις από μερικούς είναι δικαιολογημένες.

• Ερ: Πιστεύετε ότι η σημερινή παιδεία είναι καλύτερη από την παιδεία του '60- '70 ;
• Απ: Ανεπιφύλαχτα είναι καλύτερη. Έχουν βελτιωθεί τα πάντα. Και το software και το hardware όπως λέμε στην πληροφορική. Τα κτίρια είναι πιο λειτουργικά, τα αναλυτικά προγράμματα δεν συγκρίνονται με αυτά των προηγούμενων δεκαετιών, τα εποπτικά μέσα είναι άφθονα. Ο καθηγητής δεν είναι πλέον ο μπαμπούλας που φώναζε, έβριζε, έδερνε. Ο μαθητής σήμερα αντιμετωπίζεται σαν ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Οι χαρακτηρισμοί που παρομοίαζαν τα παιδιά με κάποια κατοικίδια ζώα (γαϊδούρι, μουλάρι κτλ.) ανήκουν στο παρελθόν.

• Ερ: Ποια προβλήματα πιστεύετε ότι υπάρχουν στο Γυμνάσιό μας;
• Απ: Το Γυμνάσιο Αμυνταίου στεγάζεται σε παλαιό οίκημα, κτισμένο λίγο μετά τον πόλεμο. Πρώτα κτίστηκε η πτέρυγα που στεγάζει τις Α' και Β' τάξεις και αργότερα η πτέρυγα που βρίσκονται τα γραφεία. Παρόλα αυτά είναι σε πολύ καλή κατάσταση και τα τυχόν προβλήματα που υπάρχουν αντιμετωπίζονται από τους αρμόδιους φορείς Αυτό που λείπει για να γίνει το σχολείο μας ακόμα καλύτερο ­αν και στεγάζει 500 περίπου μαθητές σε δύο βάρδιες - είναι η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Όπως είπα και πιο πάνω, οι δημοκρατικές διαδικασίες, τα πενταμελή και το 15μελές εξαντλούν το ενδιαφέρον τους  στις εκδρομές. Αυτός είναι ο ρόλος τους; Κάποιοι λερώνουν τους τοίχους και τα θρανία, κάνουν ζημιές και τους ανέχεστε, αντί εσείς οι ίδιοι να διαφυλάξετε το σχολείο.  
      
• Ερ: Τι θα συμβουλεύατε τα παιδιά που θέλουν ν' ακολουθήσουν το επάγγελμα σας;
Απ: Η εκλογή του επαγγέλματος είναι καθαρά προσωπικό θέμα. Για να γίνεις σωστός επαγγελματίας πρέπει να σου αρέσει αυτό που κάνεις. Το επάγγελμα του καθηγητή είναι πάρα πολύ δύσκολο και κουραστικό. Πρέπει καθημερινά να είσαι ενημερωμένος γι' αυτά που θα πεις. Άρα ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου αναλώνεται στην προετοιμασία. Πρέπει καθημερινά να είσαι επιστήμονας, να είσαι παιδαγωγός, να είσαι ψυχολόγος, να είσαι γονέας, να είσαι, να είσαι ... και όλα αυτά με τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη. Δυστυχώς η πολιτεία αν και έχει πολλές απαιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς, αν και δέχεται ότι μια διδακτική ώρα αντιστοιχεί με τρεις ώρες γραφείου, εντούτοις μας έχει καταδικάσει σε μισθούς κάτω από το όριο φτώχειας Έτσι πολλοί αναγκάζονται να καταφεύγουν σε άλλες διεξόδους για να βελτιώσουν τα οικονομικά τους Δεν συνιστώ το επάγγελμά μου σε άλλους Βαρέθηκα τη μιζέρια. Υπάρχουν άλλα πιο σπουδαία επαγγέλματα. Παρόλα αυτά αν με ρωτήσετε τι θα έκανα αν ξαναγεννιόμουν: "Πάλι καθηγητής θα γινόμουνα" .